Sunday, January 3, 2010

Pengenalan diri

Assalamualaikum kepada para pembaca yang budiman .....
 Bersyukur kehadrat Ilahi yang sentiasa melaksanakan hak hamba-hambanya , moga-moga hambanya ini mampu melaksanakan hak tuhannya dengan sempurna... Terima kasih tidak terhingga kepada ahli Darul Muttaqin terutamanya abang Ihsan yang telah membantu penulis mendirikan blog ini , moga-moga anda semua tergolong dalam golongan muttaqin...
Saya Ahmad Firdaus bin Kadir yang sedang cuba belajar-belajar untuk bertatih dalam bidang penulisan ..  Saya dilahirkan di Sungai Petani , Kedah pada tanggal 22 September 1988 oleh bonda tercinta Khatim binti Sh Abdullah   hasil perkongsian hidup bersama ayahanda saya  Kadir bin Rashid , 2 insan yang sentiasa mendidik dan meluruskan saya hingga ke saat ini demi melihat anak mereka ini menjadi orang yang berguna.  Kemudian membesar di Batu Pahat dibawah asuhan baba(nenek) dan Umi Gamar( mak cik)  serta Umi Jiah. Manja dengan panggilan Idos di rumah sampai  la sekarang( saya pun tak tau macamana saya boleh gelar diri saya Idos)...Latar belakang pendidikan saya:
- Sekolah Kebangsaan Bukit Soga
- Sekolah kebangsaan Parit Bilal
- Sekolah Kebangsaan Agama Sheikh Haji Mohd Said
- Kolej Islam Sultan Alam Shah
- Darul Quran JAKIM
- dan kini pelajar sanfur(tahun satu) Yarmouk University...

Saya mungkin bukan seorang yang profilik dalam bidang penulisan tetapi saya memohon kekuatan dari Allah moga-moga saya mampu melakukan kebajikan melalui penulisan saya... Tak lupa penghargaan kepada warga rumah saya di Irbid terutama Abg Shuk yang sentiasa memotivasi saya untuk membuka blog ini...Banyak yang ingin dikongsikan pengalaman-pengalaman baru  di bumi Sham ini, tetapi untuk permulaan cukuplah untuk saya link kan dua laman web yang menunjukkan aktiviti kami di sini.... http://www.baytdarussalam.blogspot.com/  dan http://www.youtube.com/user/omahbujang
Mohon tunjuk ajar dari semua...

1 comment:

  1. Assalamualaikum

    Setelah sekian lama tiada khabar tentang dirimu. Hari ini kutemukan jua blogmu. :)

    Ana pun baru jugak dalam dunia blog ni. Jemput baca tulisan ana pada link di bawah ni.

    http://hikmahgroup.blogspot.com/2010/01/mengapa-menulis-blog-revisi.html

    Wassalamualaikum.

    ReplyDelete